رهبر مجاهد به مقدر یمن امروز در سخنانی مهم پس از حمله شب گذشته تروریست‌های صهیونیست به بندر الحدیده در کمال آرامش و طمأینه و با همان روحیه همیشگی در صفحه تلویزیون ظاهر شد، رویکردها، نگاه‌ها و برنامه‌های دولت و نیروهای مسلح این کشور برای مقابله با دشمن صهیونیستی را برشمرد. همانگونه که گفته بودیم مرحله پنجم عملیات ارتش یمن علیه دشمن صهیونیستی برای کمک به ملت فلسطین شروع شده است. آنگونه که سید عبدالملک بن بدرالدین الحوثی در سخنان امروز خود تاکید کرد اصابت پهپاد یافا به یافا آغازگر این مرحله مهم و راهبردی بوده است.
 
رهبر مقتدر یمن در سخنان خود یادآور شد: آمریکا، امکانات گسترده خود را برای حمایت از رژیم اسرائیل به کار گرفته و ناوهای هواپیمابر و کشتی‌های جنگی خود را برای کمک به این رژیم در غزه گسیل داشت. اولین چیزی که بر راهبرد رژیم صهیونیستی تاثیر گذاشت، جبهه پشتیبانی در لبنان است که حزب الله به شکل مستمر بر این رژیم فشار وارد می‌کند. جبهه حزب الله، تاثیرگذار و ملتهب است و با هدف قرار دادن مواضع و پایگاه‌ها و شهرک‌های رژیم صهیونیستی به کاهش فشار بر ملت فلسطین کمک کرده است.جبهه پشتیبانی در یمن، برخاسته از ایمان و دوراندیشی در نبرد پیروزی موعود و جهاد مقدس، بر دشمن اسرائیلی  تاثیرگذار است.
 
به گفته سید عبدالملک، عملیات پشتیبانی از سمت یمن و مسیر مشترک با مقاومت عراق، عامل پشتیبانی مهم و موثری برای ملت فلسطین است. تجاوزات آمریکا و انگلیس به یمن از همان روز نخست نتوانست عملیات کشور ما را متوقف یا تضعیف کند. دشمن به توسعه توانمندی ها و تاکتیک‌ها و فناوری‌های ما و ابزارها و تجهیزات جدیدی که به شکل گسترده تاثیرگذار بوده و دشمن در توقف آن عاجز بوده، اعتراف کرده است. با ادامه نسل کشی در غزه و گرسنه نگه داشتن مردم غزه ازطریق محاصره، کشور ما به سمت تشدید حملات و گسترش چارچوب عملیات خود به سمت اقیانوس هند و دریای مدیترانه روی آورد.
 
رهبر یمن در ادامه افزود: مسیر عملیاتی ما از همان آغاز، به صورت مرحله‌ای بود، علاوه بر آن باید به چارچوب عملیاتی جدید و سلاح‌هایی که برای انجام ماموریت‌های رزمی توسعه یافته، اشاره کرد. با توجه به ماه دهم تجاوزات اسرائیل به نوار غزه، باید فشار و بازدارندگی را برای وادار کردن این رژیم به توقف تجاوزاتش افزایش دهیم. ما از طریق عملیات مبارک یافا(حمله پهپادی به تل آویو) در مرحله پنجم عملیات خود به سمت استفاده از سلاح جدید حرکت کردیم.
 
مشارکت مقاومت فلسطین در نامگذاری پهپاد مذکور هم مهم است: پهپاد یافا، پهپاد پیشرفته با قدرت آشکار در سطح تاکتیکی و فناوری و قدرت تخریب بسیار بالا و فراتر از هر پهپاد دیگر است. این عملیات با موفقیت انجام شد و پهپاد به شهر یافا که دشمن آن را تل آویو می‌خواند، رسید. ما انتخاب نام پهپاد را به برادران خود در مقاومت فلسطین واگذار کردیم، پهپادی که عمق دشمن را هدف قرار داد، آنها نام یافا را برایش انتخاب کردند. رسیدن پهپاد یافا به یک مرکز اداری اساسی رژیم اسرائیل، برایش دردسرآمیز بود و بیانگر معادله و مرحله جدید است.
 
رهبر مجاهد یمن در ادامه یادآور شد: اعلام می‌کنیم که هدف قرار دادن یافا(تل آویو) آغاز مرحله پنجم تشدید عملیات است و آن را معادله جدیدی می‌دانیم که ادامه خواهد یافت و به یاری خدا تثبیت خواهد شد. عملیات یافا یک ضربه روحی بزرگ به دشمن بود و حالتی از رعب و وحشت و نگرانی در محافل دشمن به وجود آورد، حجم این ضربه و تاثیرگذاری و بازتاب آن، روشن و فراتر از تلاش‌ها برای کاستن از اهمیت آن است. پهپاد یافا ساخت یمن است و یگان یمنی آن را پرتاب کرد و بر خلاف ادعای دیگران در کشورهای دیگر ساخته و یا شلیک نشد.برخی تحمل ندارند به نقش یمن و تاثیرگذاری آن و قدرت ملت یمن و تاثیرگذاری ارتش و نیروهای مسلح خود اعتراف کنند. /جعفری
 

نظر کاربران شبکه های اجتماعی








































یمن پهپادها و موشک‌های بالستیک

در حالی که همه چشم‌ها به مرزهای شمالیِ اراضی اشغالی و جنوب لبنان دوخته شده بود تا ساعت صفر جنگ رژیم آپارتاید اسرائیل و گروه مقاومتِ حزب‌الله لبنان فرا رسد، گروه دیگری از جبهه مقاومت چنان ضربه بی‌سابقه‌ای را به قلب اراضی اشغالی وارد کرد که مسئله «جبهه شمالی» کمابیش به حاشیه رفت تا فعلاً مسئولین رژیم اسرائیل از گیجی این حمله خارج شوند. چنان که در خبرها بارها خوانده و شنیده‌اید حمله پهپادی که از یمن به پرواز درآمد و سحرگاه روز جمعه (29 تیر) در تل‌آویو منفجر و منجر به کشته شدن حداقل یک صهیونیست و مجروح شدن تعدادی دیگر شد، صهیونیست‌ها را به بهت فرو برد تا این که در عصر روز شنبه برای پاسخ به این حمله تصمیم به حمله هوائی به خاک یمن را گرفتند. انصارالله یمن روز یکشنبه اعلام کرد: در نتیجه تجاوز هوائی رژیم صهیونیستی که انبار نفت در بندر حدیده را هدف قرار داد سه تن شهید و ۸۷ تن دیگر زخمی شدند. اگرچه صهیونیست‌ها می‌گویند با به پرواز درآوردن جنگنده‌های اف35 و اف16 و رساندن آنها به یمن، این کشور را بمباران کرده‌اند اما گزارش‌هایی هم هستند که می‌گویند، این حملات از سوی انگلیس و آمریکا انجام شده و مسئولیت آن را صهیونیست‌ها برعهده گرفته‌اند تا- مثلاً- ضمن حفظ آبرو، تلاشی هم برای حفظ بازدارندگی کرده باشند!
 

پاسخ فوری

«محمد عبدالسلام»، از جنبش انصارالله، در اولین واکنش به حملات هوائی رژیم صهیونیستی اعلام کرد: «این حملات تنها باعث افزایش عزم ما در حمایت از فلسطین خواهد شد.» «علی القحوم»، عضو دفتر سیاسی انصارالله نیز در بیانیه‌ای، صبح روز یکشنبه، خطاب به صهیونیست‌ها اعلام کرد: «خیلی خوشحال نشوید چرا که پاسخ یمن قطعی و دردناک است و هرگز از مجازات در امان نخواهید ماند و بازگشت به جایی که از آنجا آمدید، گزینه‌ پیش‌روی شماست یا اینکه در پناهگاه‌ها بمانید... حمایت آمریکا و انگلیس نیز سودی نخواهد داشت و دستی که حاکمیت یمن را نقض کرده و به منابع و ملت این کشور تجاوز کرده، قطع خواهد شد.» سرتیپ «یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن هم دیروز، این طور به این حمله واکنش نشان داد: پاسخ داده شد و «یگان موشکی نیروهای مسلح یمن با چند موشک بالستیک مواضع حساسِ «ام‌الرشراش» (ایلات) را هدف قرار داد... عملیات مشترکی نیز میان نیروی دریایی، هوائی و موشکی با هدف قرار دادن ناو آمریکایی پومبا در دریای سرخ انجام شد. این عملیات با موشک‌های بالستیک و پهپاد انجام و به لطف خداوند منجر به اصابت مستقیم به ناو شد.»
 

انفجارهای پی‌در‌پی در حیفا

حمله به ایلات و ناو آمریکایی تنها تبعات تجاوز رژیم آپارتاید نبود. شبکه ۱۴ رژیم صهیونیستی هم ساعاتی بعد گزارش داد که از ترس حمله انصارالله یمن به تاسیسات استراتژیک و حیاتی، نشست اضطراری با حضور «میری رگو»، وزیر حمل‌ونقل، برگزار شده است. این کانال اضافه کرد که به چندین نهاد از جمله مسئول قطارها، بنادر و فرودگاه‌ها دستور داده شده است که «برای همه سناریوها آماده شوند.» رسانه‌های عبری همچنین از آماده‌باش نیروی هوائی رژیم صهیونیستی در حریم هوائی شهر حیفا از صبح دیروز خبر داده‌ بودند. اما ساعاتی پس از فراگیر شدن وحشت، رسانه‌های عبری از شنیده شدن صداهای انفجار مهیب در حیفا خبر دادند. رسانه‌های عبری گزارش دادند انفجارها در حیفا در شمال اراضی رخ داده است.
 

واکنش حزب‌الله لبنان

واکنش‌ها به این حملات گسترده است اما شاید واکنش حزب‌الله لبنان در این میان متفاوت و سنگین‌تر بود. این جنبش محبوب با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حملات هوائی رژیم صهیونیستی به الحدیده یمن اعلام کرد که «اقدام احمقانه این رژیم، آغاز مرحله جدیدی از درگیری منطقه‌ای است.» به گزارش ایسنا، حزب‌الله لبنان در این بیانیه اعلام کرد: «حمله رژیم صهیونیستی به یمن با حمایت و پشتیبانی کامل آمریکایی‌ها انجام شده است. حمله به یمن، تکمیل‌کننده تجاوز آمریکا و انگلیس به یمن است... اقدام احمقانه دشمن صهیونیستی، سرآغاز مرحله جدید و خطرناکی از درگیری منطقه‌ای است... این حمله، بیانگر اهمیت بالای جبهه‌های پشتیبانی در سرتاسر منطقه و نقش بزرگ آنها در دفاع از ملت فلسطین است.» گردان‌های حزب‌الله عراق نیز دیروز ضمن محکوم کردن حمله تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی به «حدیده» بر آمادگی خود برای ایستادن در کنار نیروهای مسلح این کشور تاکید کرد.
 

دیگر واکنش‌ها

«ناصر کنعانی»، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، حملات رژیم صهیونیستی به تأسیسات بندر الحدیده یمن را به شدت محکوم و تاکید کرد: «مردم مظلوم اما مقتدر یمن تاوان حمایت شرافتمندانه خود از شهروندان و زنان و کودکان بی‌گناه غزه را می‌دهند.» دبیرکل سازمان ملل نیز از تمامی طرف‌ها خواست از حملاتی که ممکن است به غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی آسیب برساند، اجتناب کنند. مفتی عمان تجاوز رژیم صهیونیستی به یمن را تجاوز به امت اسلامی دانست و از همه مسلمانان خواست که از «برادران» خود در یمن حمایت کنند و به آنها یاری برسانند. وزارت خارجه سوریه ضمن محکومیت شدید حمله رژیم اسرائیل به یمن، گفت که «رژیم صهیونیستی متوهم است اگر فکر می‌کند که این اقدامات جنایتکارانه، یمنی‌ها را از حمایت و پشتیبانی مردم فلسطین بازخواهد داشت.» حماس هم این حمله را محکوم کرد و... اما در طرف مقابل و در جبهه اشغالگران، پس از حمله تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی، وزیر جنگ این رژیم «یوآو گالانت» با وزیر دفاع آمریکا «لوید آستین» تماس تلفنی برقرار کرد و حمایت صریح واشنگتن از تجاوز تل‌آویو به یمن را دریافت کرد.
 

عربستان: ما نقشی نداشتیم!

در حالی که رژیم صهیونیستی خبر داده است که عربستان را از این حمله باخبر کرده بودیم، سعودی‌ها که گویا هنوز حمله به آرامکو را از یاد نبرده‌اند خیلی سریع نسبت به این حمله واکنش نشان دادند! وزارت دفاع سعودی مشارکت خود در هدف قرار دادن بندر حدیده در یمن را تکذیب کرد. «ترکی المالکی»، سخنگوی وزارت دفاع سعودی در بیانیه‌ای که در حساب کاربری این وزارتخانه در پایگاه ایکس منتشر شد، گفت: «پادشاهی عربستان هیچ رابطه یا مشارکتی در هدف قرار دادن بندر حدیده ندارد.»
 

شکست مقابل حزب‌الله، بزرگ‌تر از شکست از حماس

خبر دیگر آنکه «آویگدور لیبرمن»، از سیاستمداران رژیم صهیونیستی، به شدت از عملکرد دستگاه‌های اطلاعاتی این رژیم در تعامل با تهدیدات امنیتی در جبهه‌های شمالی انتقاد کرد و گفت: شکست اطلاعاتی ما مقابل حزب‌الله، لبنان و سوریه بسیار بزرگ‌تر از شکست اطلاعاتی‌مان مقابل حماس است. ما درباره تهدیداتی پیچیده‌تر و خطرناک‌تر صحبت می‌کنیم که بالاترین سطح از هوشیاری و برنامه‌ریزی را می‌طلبد. طبق گزارش الجزیره، لیبرمن گفت: این شکست ضرورت انجام تغییرات ریشه‌ای در ساختار و استراتژی‌های دستگاه‌های اطلاعاتی برای تضمین آمادگی بهتر برای مقابله با چالش‌های آتی را می‌طلبد. وی همچنین به حملات ارتش یمن علیه رژیم صهیونیستی پرداخت و گفت: «حوثی‌ها خسارت‌های اقتصادی بزرگی به ما زدند و ما نباید تنها به یک حمله علیه آنها اکتفا کنیم، بلکه باید بندر الحدیده را ویران کنیم.»
 

شلیک ده‌ها موشک از جنوب لبنان

در جبهه شمال نیز همچنان حملات ادامه دارد. منابع عبری شنبه‌شب از حمله موشکی شدید حزب‌الله لبنان به مواضع رژیم صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند. رسانه‌های صهیونیستی در این‌باره اعلام کردند که ده‌ها موشک و راکت از لبنان به شمال فلسطین اشغالی پرتاب شده است. شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که روز شنبه ۵۰ موشک از جنوب لبنان به سمت مناطق شمالی فلسطین اشغالی شلیک شده است. این رسانه‌ها همچنین از وقوع چند انفجار مهیب در شهرک‌های صهیونیست‌نشین در شمال فلسطین اشغالی و وقوع آتش‌سوزی در پی اصابت موشک‌های حزب‌الله به این مناطق خبر دادند.
 

نظارت 360 درجه‌ای!

وحشت از تکرار حملاتِ شبیه به آنچه روز شنبه در تل‌آویو رخ داد، باعث شده صهیونیست‌ها به فکر شناسایی و بررسی دقیق پهپاد «یافا» بیفتند. رسانه‌های عبری دیروز نوشتند، نیروی هوائی ارتش این رژیم تحقیق درباره حمله پهپادی به تل‌آویو را به پایان رساند. طبق اعلام صهیونیست‌ها، «یک پهپاد بهبودیافته ایرانی، با سرعت ۸۰ تا ۱۰۰ گره‌، ۱۶ ساعت پرواز و با ۱۵ کیلوگرم مواد منفجره از یمن برخاست، 2600 کیلومتر را طی کرد و از طریق فضای دریایی و کانال سوئز وارد تل‌آویو شد... پس از حمله به یمن، به فرمانداران دستور داده شد که ۳۶۰درجه نظارت کنند، زیرا تهدیدها اکنون اسرائیل را به طور کامل احاطه کرده است.» /کیهان
 

یاسرائیل در موقعیت بی‌خواب

رژیم صهیونیستی بدترین روزهای خود را سپری می‌کند.حمله وحشیانه وجنون‌آمیز صهیونیست‌ها به بندر الحدیده در یمن، مولد بحران‌های تازه‌ای در اراضی اشغالی بوده و وعده مقاومت یمن درخصوص انجام عملیات ترکیبی (موشکی -پهپادی) لحظه‌ای ساکنان اراضی اشغالی و حتی مقامات ارشد کابینه نتانیاهو را راحت نمی‌گذارد. درچنین شرایطی بسیاری ازاستراتژیست‌های رژیم صهیونیست از شکل‌گیری معادله وحشت درتل‌آویو درپی هم‌افزایی گروه‌های مقاومت، خصوصا حزب‌ا...و مقاومت یمن خبر می‌دهند. مقاومت یمن اخیرا نشان داد که ضمن دسترسی به عمق استراتژیک اراضی اشغالی،قدرت فزاینده‌ای درغافلگیری دشمن دارد.تحولات اخیر درجنگ غزه،خصوصا ورود گسترده‌تر انصارالله و حزب‌ا...به صحنه نبرد با دشمن صهیونیستی، منجر به تشدید اختلافات میان نتانیاهو و وزیر جنگ وی، گالانت شده است. به عبارت بهتر، از یک‌سو با جنگ ترکیبی یمنی‌ها و لبنانی‌ها علیه رژیم صهیونیست و از سوی دیگر، با تشدید بحران‌های داخلی در تل‌آویو مواجه هستیم. ترکیب این دو بحران داخلی و میدانی علیه صهیونیست‌ها، شکست قطعی آنها را در آینده‌ای نزدیک رقم خواهد زد. 
     

خط و نشان پهپادها و موشک‌های یمنی علیه صهیونیست‌ها

بسیاری از ژنرال‌ها و استراتژیست‌های امنیتی رژیم اشغالگر صهیونیستی، اقدام این رژیم در هدف قرار دادن حدیده را به مثابه افتادن در تله مقاومت قلمداد می‌کنند، زیرااکنون دیگر مانعی برای انصارالله ودیگرگروه‌های مقاومت درخصوص ورود گسترده‌تر و عمیق‌تر به جنگ‌غزه باقی‌نمانده‌ و صهیونیست‌ها، آغازگر معادله‌ای بوده‌اند که قدرت حل‌ و‌ فصل و حتی توصیف آن را ندارند. روزنامه کالکالیست رژیم صهیونیستی در این زمینه گزارش داد: یک مقام ارشد ارتش اسرائیل، عملیات پهپادی اخیر یمن علیه تل‌آویو را به عنوان «۷ اکتبر تشکیلات دفاع هوایی اسرائیل» توصیف می‌کند.مقام مذکور صهیونیست که نامش را فاش نکرد، به ابعاد شکست رژیم صهیونیستی در این عملیات مهم نیروهای یمنی اعتراف و تأکید کرد: اولین موضوعی که باید در بررسی این شکست ارتش اسرائیل مورد توجه قرار دهیم، وجود یک شکاف مهم در قدرت اطلاعاتی ارتش در شناسایی پهپادی است که توانسته مسافتی حدود ۲۰۰۰ کیلومتر را بپیماید؛ بدون این‌که ما بتوانیم آن را رصد کنیم. قرار بود به تشکیلات پدافند هوایی اسرائیل یک نشانگر اولیه اضافه شود که امکان استقرار تمام سامانه‌های پدافندی در زمین و هوا، برای شناسایی هر هدف مشکوک و سپس انهدام آن با استفاده از موشک‌های پدافندی یا بالگردها یا جنگنده‌ها را فراهم سازد.
     

اسرائیل منهای امنیت 

اکنون وجه اشتراک تحلیل‌های صورت‌گرفته در اراضی اشغالی و آمریکا یک چیز است: اسرائیل دیگر امنیت ندارد و پناهگاه‌ها هم برای ساکنان اراضی اشغالی امن نیست! پدافند هوایی رژیم‌ صهیونیستی حتی قدرت شناسایی پهپادها و موشک‌های پیشرفته یمنی را ندارد و حزب‌ا... لبنان نیز در جبهه شمال، وارد فاز جدید عملیات ترکیبی خود علیه اسرائیل شده است. این در حالی است که مقاومت فلسطین نیز بر اساس همان معادله مقاومت و غافلگیری، در صدد تحمیل ضربات جدیدتری بر پیکره نیمه‌جان صهیونیست‌هاست. این روزها مقامات سابق و حتی کنونی ارتش رژیم صهیونیستی، به ضعف مفرط این رژیم در صیانت حداقلی از آسمان تل‌آویو و حیفا اشاره می‌کنند. آنها اعتراف می‌کنند که تشکیلات پدافند هوایی ارتش اسرائیل، نیاز به ابزارهای دیگر داشت تا به آن کمک کند که تهدیدها را قبل از نزدیک شدن شناسایی کند اما این اتفاق نیفتاد. به عنوان مثال، مسیر پرواز یافا پهپاد از یمن، یک مسیر طولانی چند‌ساعته بود و سیستم پدافندی اسرائیل را گمراه کرد؛ زیرا پهپاد چندین‌بار ارتفاع و مسیر خود را تغییر داد و در نهایت از دریا به تل‌آویو رسید. رژیم صهیونیستی قادر به محافظت از حریم هوایی تل‌آویو، حیفا و دیگر نقاط اراضی اشغالی نیست. ضمن آن‌که این رژیم در زمین و دریا نیز شدیدا آسیب‌پذیر نشان داده است. در اینجا باید به توان اطلاعاتی غرور‌آفرین رزمندگان مقاومت نیز اشاره کرد که همواره، سخت‌ترین اقدامات را در کوتاه‌ترین زمان ممکن برنامه‌ریزی و آن را علیه دشمن صهیونیستی اجرا می‌کنند. 
     

فریاد صهیونیست‌ها بر سر آمریکا! 

در این میان، برخی مقامات صهیونیست خشم ناشی از عملیات موفقیت‌آمیز یمنی‌ها را متوجه اصلی‌ترین حامی خود در جنگ غزه، یعنی آمریکا کرده‌اند. به‌عنوان مثال روزنامه کالکالیست در این‌خصوص می‌نویسد: «نیروی هوایی اسرائیل باید هنگام بررسی این شکست فاجعه‌بار، این مسأله را مورد نظر قرار دهد که آیا نیروهای آمریکایی مستقر در دریای سرخ، حرکت مشکوکی را در منطقه شناسایی کرده‌اند یا نه و اگر شناسایی کرده بودند چرا با ارتش اسرائیل هماهنگ نشدند؟» اما ماجرا به این نقطه ختم نمی‌شود. لحظات وحشتناک جدید در راه اراضی اشغالی است. منابع وابسته به ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کردند که علاوه‌بر پهپاد یمنی که وارد تل‌آویو شد، پهپادهای پیشرفته‌تری توسط حزب‌ا... وارد جبهه شمالی شده‌اند که تشکیلات پدافندی اسرائیل واقعا قادر به شناسایی و رصد آنها نیست، چه برسد به رهگیری.از طرف دیگر وبسایت عبری‌والا در گزارشی اعلام کرد: اتفاقی که با حمله یمن در تل‌آویو رخ داد، شکست نیروی هوایی اسرائیل در دفاع از جبهه داخلی بود و سؤال ما این است که نیروی هوایی ارتش، طی دهه گذشته دقیقا برای مقابله با چه تهدیدی خود را تجهیز کرده است؟

نگرانی صهیونیست‌ها از روز واقعه

همان‌طورکه منابع رژیم صهیونیستی اعلام کرده‌اند، پهپادیافا، تنها پهپادی نیست که این روزها وارد حریم هوایی سرزمین‌های اشغالی شده است. شمال فلسطین اشغالی و مرزهای لبنان این روزها به محل عبور و مرور پهپادهای حزب‌ا... تبدیل شده که به دفعات وارد سرزمین‌های اشغالی می‌شوند و بسیاری از آنها به صورت کاملا موفقیت‌آمیز، عملیات شناسایی یا انتحاری انجام می‌دهند. این نکته‌ای است که سیدحسن نصرا...، دبیرکل حزب‌ا... لبنان نیزبارها به آن اشاره کرده و اکنون با عملیات موفق یمنی‌ها، نگرانی صهیونیست‌ها از توانمندی‌های پهپادی حزب‌ا... نیزافزایش یافته، چرا که می‌دانند این گروه مقاومت به نسبت سایرگروه‌ها از انسجام بیشتر و تجهیزات پیشرفته‌تری برخوردار است.

به گزارش شبکه تلویزیونی المنار؛ سرهنگ منیر شحاده، کارشناس امور نظامی گفت اگر به جای یک پهپاد‏، همزمان پهپاد‌های بی‌شماری به سمت اهداف مختلف و ازسمت‌های مختلف شلیک شوند؛ چه اتفاقی رخ خواهد داد. به عبارت دیگر اگر حزب‌ا... لبنان با پهپاد‌های شاهدوهدهد ودیگر پهپاد‌های جاسوسی و انتحاری خود و از جبهه شمالی که سامانه‌های دفاعی آن کور و تخریب شده، چندین پهپاد به سمت اراضی اشغالی وبه سمت اهدافی بیشترو از مسافتی کمتر شلیک کند؛ چه اتفاقی خواهد افتاد؟

وی افزود: پهپاد یمنی توانسته تقریبا ۲۳۰۰ کیلومتر مسافت را طی کند و حریم هوایی اسرائیل را نقض کند. این کار به خودی خود یک کار بسیار بزرگی است که موازنه بازدارندگی نزد رژیم صهیونیستی را درهم می‌شکند و این موضوع دلالت می‌کند بر این‌که هیچ مکان امنی در سرزمین‌های اشغالی وجود ندارد. حال این‌که صهیونیست‌ها توجیه می‌کنند خطای انسانی رخ داده است از نظر علمی درست نیست وهمه سامانه‌های دفاعی وگنبدآهنین درحمایت ازآسمان فلسطین اشغالی از ام‌الرشراش تاشهرک‌های شمالی شکست خوردند.سرهنگ منیر شحاده، اضافه کرد:وقتی حزب‌ا... از اول جنگ تلاش کرد دستگاه‌های جاسوسی و نظارتی اشغالگران و همچنین پایگاه میرون و بالن‌های اشغالگران را هدف قرار دهد، صهیونیست‌ها را در جبهه شمالی کور کرد، بنابراین گنبد آهنین هیچ فعالیتی در این جبهه نمی‌تواند انجام دهد.

موضوعی که به حزب‌ا... این قدرت را می‌دهد که در جنگ پهپاد‌ها (جاسوسی و انتحاری) دست برتر را داشته باشد؛ بنابراین اوضاع در اینجا نسبت به بقیه مناطق فرق می‌کند. مورد دوم مسافت کمتر بین حزب‌ا... و فلسطین اشغالی است به‌ویژه این‌که حزب‌ا... پهپاد جدیدی به اسم شاهد ۱۰۱ را رونمایی کرده است که با موتور بی‌صدا کار می‌کند و شناسایی آن دشوار است. حزب‌ا... حتی می‌تواند از این نوع پهپادها در کنار شلیک به سمت تجمعات نظامی برای ترور‌ها نیز استفاده کند. بنابراین حزب‌ا... اگر بخواهد یک فرمانده ارشد نظامی یا یک فرمانده لشکر یا تیپ را هدف قرار دهد؛ به کمک این پهپاد‌ها می‌تواند انجام دهد. بنابراین جبهه لبنان با جبهه یمن متفاوت است.این کارشناس امور نظامی تاکید کرد: اگر تل‌آویو که از زمین، دریا و هوا با جدیدترین تکنولوژی‌ها و سامانه‌ها محافظت می‌شود ناامن است، پس تکلیف بقیه شهر‌های این رژیم مشخص است.